
Lokalne pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w określonym obszarze. Jest to szczególnie ważne dla lokalnych firm. Zaletą pozycjonowania lokalnego jest kierowanie klientów do firm, które dostarczają produkty lub usługi na określonym obszarze. Dlatego potencjalni klienci będą mieli łatwiejsze zadanie, szukając firmy, która ich obsłuży. Wystarczy, że wyświetlą lokalne wyniki wyszukiwania – wyniki ze standardowego SERP i Google Maps. W przypadku Dzierżoniowa ciekawą ofertą jest ta strona: https://mediapremium.pl/pozycjonowanie-stron-dzierzoniow – usługi SEO na terenie Dzierżoniowa i okolic.
Zaletą tej formy lokalnego pozycjonowania dla przedsiębiorców jest możliwość przeprowadzania skutecznych promocji w wymaganym zakresie bez ponoszenia wysokich kosztów związanych z ogólnopolską reklamą. Nieodłącznym elementem dzisiejszej rzeczywistości jest powszechny dostęp do smartfonów i internetu. Pozwala to użytkownikom na dostęp do informacji w dowolnym momencie.
Czyli na przykład, jeśli zaistnieje pilna potrzeba skorzystania z usługi mechanika lub fryzjera – po wpisaniu takiego hasła w Google użytkownik otrzyma listę wyników dla tego obszaru, nawet jeśli nie jest określone miasto. Powodem tego jest położenie geograficzne wyników wyszukiwania – pozwala na wykorzystanie adresu IP urządzenia lub GPS do wskazania lokalizacji.
Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne w Dzierżoniowie?
Dla firm świadczących usługi na małą skalę szczególnie ważne jest lokalne pozycjonowanie. Jeśli prowadzisz firmę lokalną, a Twoimi klientami są głównie ludzie z okolicy, to warto wybrać pozycjonowanie lokalne. Lokalne pozycjonowanie jest również świetne, gdy ktoś tymczasowo szuka konkretnej usługi w okolicy. Jeśli działasz w całym kraju, a nawet za granicą, lokalne SEO może nie być szczególnie przydatne. Zasada jest prosta, pozycjonowanie lokalne i pozycjonowanie ogólne mają na celu poprawę pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach.
Tego typu SEO to jeden z najlepszych sposobów pozyskiwania lokalnych klientów. Wyszukiwarka Google może łatwo zidentyfikować lokalizację urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Dzięki tym informacjom algorytm jest w stanie dopasować wyniki podczas wyszukiwania tak, aby odpowiadały najbliższym lokalizacjom. Ważne jest to, że ten mechanizm działa niezależnie od tego, czy użytkownik szuka frazy globalnej, czy lokalnej. W przeszłości wyszukiwarki przywiązywały dużą wagę do adresów konkretnych firm, odcinając tym samym wpływy przedsiębiorców w miejscowościach sąsiadujących z dużymi miastami. Jednak wraz z aktualizacją algorytmu Possum w 2016 roku sytuacja się zmieniła.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Podstawą tej usługi jest ogólna optymalizacja witryny. Jest to podstawowa czynność dla ekspertów, aby rozpocząć pracę nad witryną. Witryna jest zwykle dostosowana do wyszukiwarki Google, co przyspiesza jej działanie i szybkość ładowania, implementuje odpowiednie ustrukturyzowane dane, upraszcza szkielet strony i tworzy wersję mobilną. To tylko niektóre z wielu działań, które dostosowują witrynę do lokalnego SEO.
Po odpowiedniej optymalizacji naszego serwisu, pierwszą czynnością pozycjonowania lokalnego jest dobór odpowiednich słów kluczowych związanych ze świadczonymi usługami oraz obszarami, w których są one wykonywane. Treści SEO (content) mają na celu dostarczenie użytkownikom informacji, których szukają. Drugim rodzajem działalności w zakresie pozycjonowania lokalnego jest budowanie linków, na przykład z lokalnych forów internetowych. Umieszczając link do naszej strony w serwisie, można to zrobić w taki sam sposób, jak standardowe pozycjonowanie.
Link do SEO znajduje się w lokalnej witrynie internetowej. Ma to na celu (poza zwiększeniem popularności naszej strony internetowej) powiązanie naszej strony z podaną lokalizacją. Monitorując linki lokalizacyjne, Google odczyta również większość informacji z lokalnych stron internetowych. Linki są zwykle dodawane w krótkich wiadomościach lub tekstach na forach internetowych, blogach i kanałach mediów społecznościowych.
Bardzo ważna są też mapki Google, czyli Google Maps. To właśnie w tej usłudze możesz zamieścić wizytówkę swojej firmy, która widoczna jest na danym obszarze. Jej odpowiednie założenie i optymalizowanie jest bardzo ważne w procesie SEO.
Ile może kosztować usługa pozycjonowania lokalnego?
Prawie każdy właściciel serwisu zdaje sobie sprawę z konieczności pozycjonowania serwisu. Bez działań SEO niemożliwe jest uzyskanie pozycji w wyszukiwarkach, które mogą zwiększyć liczbę użytkowników i klientów. Pozycjonowanie to najlepszy, najskuteczniejszy i najtańszy sposób na poprawę widoczności Twojej witryny w Internecie. Nie jest to jednak jednorazowe działanie, ale długotrwały proces, który wymaga inwestycji, narzędzi, wiedzy i umiejętności. W Internecie można znaleźć wiele bezpłatnych narzędzi SEO.
Jednak zakres ich działania jest ograniczony, więc nie można poważnie myśleć o skutecznym pozycjonowaniu. Bardziej korzystnym rozwiązaniem jest delegowanie działań SEO ekspertom posiadającym odpowiednią wiedzę, doświadczenie i narzędzia pozwalające osiągnąć najlepsze rezultaty. Ceny usług pozycjonowania lokalnego zaczynają się już od 300 złotych w górę.