Fotografia produktowa – Czy naprawdę kupujemy „oczami”?

retusz-zdjec

15 kwietnia 2015 • O wszystkim, Zakupy, zachcianki, marzenia • Views: 2721

Co w sklepach internetowych ma najważniejszy wpływ na decyzję zakupu przez potencjalnego klienta odwiedzającego stronę sklepu? Zdjęcia sprzedawanych artykułów, a żeby się dobrze sprzedawały, zdjęcia muszą być dobrze zrobione z dobrego ujęcia, aby zachęcało nawet tych, którzy nie mieli ochoty czegokolwiek kupować.

Nawet w czasopismach zdjęcie reklamowe produktu robi większą robotę niż sam produkt. Jeśli prowadzimy poważny biznes lepiej samemu nie brać się za robienie takich zdjęć, chyba, że chcemy zostać kolejnym mistrzem fotografii jakich można spotkać na portalach aukcyjnych gdzie np. w tle fotografowanego produkty widać członka rodziny lub brudne ubrania.

Jest wiele profesjonalnych firm zajmujących się fotografią produktową. W zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać i co jest fotografowane potrafią dobrać odpowiednie tło, oświetlenie, kadr i oczywiście sprzęt i technikę.

Jednak wbrew pozorom, jeśli nie potrzebujemy bardzo wymyślnych aranżacji, a tylko proste pokazanie przedmiotu, nie jest to aż takie trudne, trzeba jednak posiadać choć minimalną wiedzę na temat fotografii i sprzęt polecany przez specjalistów od fotografii produktowej taki jak; modyfikator oświetlenia softbox lub białą/srebrną parasolkę w zestawieniu z lampą błyskową, dobry aparat najlepiej z lustrzanym obiektywem i kilka brystoli w różnych kolorach, które posłużą za tło bez rozgraniczenia ściany od podłogi.

Jeśli uda się dobrze wykonać zdjęcie nie trzeba będzie już nawet przerabiać go w programach do obróbki zdjęć. Warto spróbować samemu jeśli budżet nie powala na profesjonalistę.

Poza fotografią produktową warto zainteresować się również zdjęciami do dokumentów. Zdjęcia do dokumentów Siechnice wykonuje Fotograf Siechnicewww.fotografsiechnice.pl

Comments are closed.